Το παιδί μου είναι έτοιμο για το Δημοτικό

Το παιδί μου είναι έτοιμο για το Δημοτικό;

Το παιδί θεωρείται ότι είναι έτοιμο για το σχολείο, όταν έχει φτάσει σε ένα επίπεδο ανάπτυξης που του επιτρέπει να ακολουθεί με επιτυχία τις απαιτήσεις του σχολείου. Αυτό το επίπεδο αφορά τη σωματική και κινητική ανάπτυξη, τη ψυχοκοινωνική και την συναισθηματική ανάπτυξη αλλά και τη γλωσσική και γνωστική του εξέλιξη. Σε αυτή την ετοιμότητα φτάνουν τα περισσότερα παιδιά στην ηλικία των 5,6 – 6,6 ετών.


Οι βασικές δεξιότητες που θα πρέπει να έχει κατακτήσει ένα παιδί μέχρι τα παραπάνω ορόσημα για να θεωρηθεί ότι είναι έτοιμο, είναι :


• να αντιλαμβάνεται τον λόγο,
• να ακολουθεί λεκτικές οδηγίες,
• να παρακολουθεί και να κατανοεί μια ιστορία αλλά και να την αναπαράγει,
• να χρησιμοποιεί προτάσεις με δύο και περισσότερα σκέλη,
• να ολοκληρώνει περιγραφές, να δημιουργεί ιστορίες από τη φαντασία του,
• να χρησιμοποιεί ορθά τους χρόνους των ρημάτων – τον πληθυντικό αριθμό – αντωνυμίες,
• η ομιλία του να έχει «καθαρίσει» (να μην κάνει αρθρωτικά και φωνολογικά σφάλματα),
• να έχει βλεμματική επαφή με τον συνομιλητή του,
• να είναι κοινωνικό, να χαιρετά όταν μπαίνει/ βγαίνει σε ένα χώρο,
• να ξεκινά αλλά και να διατηρεί μια συζήτηση,
• να ακολουθεί τους κανόνες του κάθε πλαισίου,
• να συνεργάζεται όταν βρίσκεται σε ομάδα,
• να έχει κατακτήσει την τριποδική λαβή όταν κρατά το μολύβι κατά το γράψιμο,
• να χρησιμοποιεί σωστά το ψαλίδι,
• να αναγνωρίζει τα όλα τα γράμματα,
• να ξέρει πως φωνάζει κάθε γράμμα,
• να βρίσκει λέξεις που αρχίζουν από το κάθε γράμμα όταν του ζητηθεί,
• να ξέρει να γράφει το όνομά του αλλά και να αντιγράφει λέξεις,
• να αναγνωρίζει τους αριθμούς και να τους συσχετίζει με ποσότητες,
• να παραμένει στη θέση του για όσο χρειάζεται να μη σηκώνεται άσκοπα,
• να έχει ολοκληρωθεί η πλευρίωση (χέρι/πόδι προτίμησης, δεξιόχειρας/αριστερόχειρας),
• να οργανώνεται και να συγκεντρώνεται τόσο σε στατικές δραστηριότητες (όπως στο θρανίο του) αλλά και σε δραστηριότητες μέσα στον χώρο για ικανοποιητική διάρκεια,
• να αυτοεξυπηρετείται στο φαγητό, στο ντύσιμο και στην τουαλέτα,
• να αναγνωρίζει τόσο τα συναισθήματα του αλλά και των άλλων,
• να εξωτερικεύει τα συναισθήματά του αλλά και να τα ελέγχει,
• να ξεχωρίζει το φανταστικό από το πραγματικό,
• να έχει κατακτήσει τις προ-μαθηματικές έννοιες όπως: να ξέρει τα σχήματα, τα χρώματα, τα μεγέθη, να ξεχωρίζει τις αντίθετες έννοιες αλλά και τις ιδιότητες των αντικειμένων, να βάζει μια ιστορία με εικόνες στη σειρά, να κατηγοριοποιεί αντικείμενα ανάλογα με τις ιδιότητες τους, να γνωρίζει τις χωρικές έννοιες (πάνω/κάτω, μέσα/έξω, μπροστά/πίσω, δίπλα , ανάμεσα, δεξιά/αριστερά, κοντά/μακριά, πρώτο/τελευταίο),να ξέρει τις χρονικές έννοιες (πρωί/μεσημέρι/βράδυ, πριν/τώρα/μετά, χθες/σήμερα/αύριο), να λέει τις ημέρες της εβδομάδας με την σωστή σειρά, να γνωρίζει τις εποχές του χρόνου.

Κοινοποιήστε :